Új óratípus januártól: Stresszoldó jóga és meditáció

Stresszoldó jóga és meditáció
A stresszoldó jógagyakorlás fókuszában az elme finom elcsendesítése, és az idegrendszer megnyugtatása áll. Szakmailag szólva: az idegrendszert a szimpatikus üzemmódból a paraszimpatikusba vezetjük át. Ez azt jelenti, hogy a megszokott készenléti üzemmódunkat, amely védekezik, menekül, vagy épp támad a helyzetekben, tehát agyi feszültségből mozdul -, fokozatosan magunk mögött hagyjuk. A megtartó térben biztonságban, önmagunkat megfigyelve végezzük a gyakorlatokat, s közben közel hozzuk elménket testünk templomához a nagymozgásos, görgő, talaj-menti, gerincmobilizáló gyakorlatokkal. Ez az ellazulás és belső önreflexió ágyaz meg számunkra a mentális és szellemi gyakorlatokhoz, amelyekkel az anyagi testünkön túli készségekhez kapcsolódunk. Fókuszáló, kontempláló feladatokkal tisztítjuk, és tudatosítjuk eddig tudattalan szubtilis „testeinket”. A következetes gyakorlással pedig növekszik éberségünk, és belső stabilitásunk.
A gyakorláshoz nem szükséges jógás előképzettség. 
Kontraindikáció nincsen, illetve a többi jógagyakorlásnál megadott kritériumokat kell figyelembe venni.

Vissza