Új óratípus januártól: Yin jóga

A Yin jógán finom zenei háttérrel kísérve földközeli pózokba hosszabban belelazulva, egyfajta meditatív állapotba kerülve oldjuk a stresszt; rugalmasítjuk testünket; erősítjük ízületeinket; harmonizáljuk az energiaáramlást, gyógyítjuk érzelmeinket.

Kinek ajánlott:
Jógatapasztalat nem szükséges hozzá: kezdőknek is javasolt, és azoknak is, akik a jógát eddig valamilyen oknál fogva (pl. kor, testalkat, merevség) nem merték kipróbálni.
Hasznos kiegészítője lehet az aktívabb jellegű jóga-gyakorlásnak, avagy bármilyen sporttevékenységnek is - a rendszeres Yin jóga-gyakorlás észrevehetően javítja egyéb mozgásos tevékenységeink minőségét.
Viszont ha elméd különösen csapongó, készülj föl, hogy kihívást jelenthet neki a mozdulatlanság!
Lehetsz férfi-nő, gyakorló-gyakorlatlan, hajlékony-merev, fiatal-idősebb, vékony-molett, aktív-passzív: a Yin jógán helyed van.

A foglalkozás menete:
Az órát stresszoldó gyakorlattal kezdjük, majd testileg-lelkileg ráhangolódunk a gyakorlásra és átmozgatjuk ízületeinket. Ezután, a gyakorlás fő részében a hosszabban (3-5 percig) kitartott, főleg talaj-közeli pózokba belelazulva olyan érzetekkel szembesülünk, amikre máskor „nincs időnk”. Itt nem tudunk elmenekülni a mélyben keletkező testi feszültségek, és érzelmeink elől. Szembe kell néznünk velük és kezelni őket. Jutalmunk testi szinten, hogy növekszik az ízületeink mozgékonysága, csontjaink harmonikusan elrendeződnek, mély kötőszöveteinket rugalmasabbá válnak. A testi érzetek hatására lelkünkben is beindulnak a folyamatok: frusztráció nélküli türelmet tanulunk, gyakoroljuk elménk megzabolázását, elengedjük mindazt, amire nincs szükségünk. Megnyugszunk. Yin minőséggel gyógyítjuk magunkat testileg-lelkileg.

Vissza