Óráink

Gerincjóga

A gerincjóga igazából egy modern gyógytorna, amely a Hatha jóga tartásaira épít, és ezeket alakítja úgy, hogy a lehető legjobban szolgálja a hátizmok erősítését. Nagyon ajánlott azoknak, akik valamilyen hátproblémával, esetleg egyéb, a mozgást megnehezítő ízületi fájdalmakkal küzdenek. Azok is nyugodtan ellátogathatnak egy gerincjóga órára, akik már régóta nem sportoltak, hiszen egy nagyon kíméletes, mégis a teljes testet átmozgató módszerről van szó.
A gerincjógában az a jó, hogy nem dolgozik nyakatekert pozíciókkal, idősebb korban is el tudja végezni az ember a feladatokat. A jóga oktató valószínűleg tisztában van azzal, hogy aki ide jár, az valamilyen problémával küzd, ezért sokkal jobban ügyel arra, hogy ki, hogyan reagál egy-egy gyakorlatra, kinek mi fájhat. Elmondja adott pozíciónak a könnyített változatát, vagy felhívhatja a figyelmet arra, hogyha valakinek valamije fáj, akkor ezt a gyakorlatot ne csinálja, helyette végezzen általános nyújtást. Tehát a gerincjóga alapvetően egy biztonságos mozgásforma, jól képzett oktatókkal.

 

Vinyasa Flow

A Vinyasa Flow egy dinamikus jógairányzat, mely különböző jóga iskolák és tradíciók találkozásából és tapasztalataiból született meg. Mint minden jógagyakorlás, a Vinyasa Flow is arra törekszik, hogy harmóniát teremtsen a test, az elme és a lélek hármas egységében.

A test mozgását a légzéssel hangolja és közben az elmét is ugyanerre, vagyis magára a gyakorlásra, a testre és a légzésre irányítja a gyakorló. A statikusabb jógastílusokkal szemben az ászanák viszonylag rövid ideig vannak kitartva, továbbá az egyes ászanák felvételének a módja ugyanolyan fontos, mint maga az ászana.

Az astanga jógától eltérően nincs két egyforma vinyasza flow óra, az ászanákat sorozatba rendezve gyakorolja, de ezek a sorozatok nem állandóak, az oktató gondosan és tudatosan állítja össze. Az egymást követő ászanák sorát az oktató egy bizonyos témára, testrészre, energiaközpontra vagy úgynevezett "peak, azaz csúcs” pózra fókuszálja.

 

Hatha jóga

Ez a legelterjedtebb jóga irányzat a világon, amelyből számos kisebb nagyobb iskola és rendszer alakult ki. A Hatha Jóga lényege az egyensúlyban rejlik. Ahogy a ha-tha név kifejezi a Nap és a Hold aktív és passzív jellegét, úgy jelenik meg az aktivitás és a nyugalom egyensúlya minden egyes foglalkozáson is. De ez az egyensúly nem csak egy foglalkozásra igaz, hanem annak egy-egy szakaszára, vagy egyetlen gyakorlatra is.
A hatha jóga középpontjában szereplő testgyakorlatokban az erőfeszítés ellazulással társul, ezért a gyakorlatban nincs erőlködés. Az erőlködés ugyanis hátráltat, s mivel a mi célunk egy felszabadult, mentálisan és testileg kiegyensúlyozottabb állapot elérése, ezért az erőlködést kerüljük az órákon.
A testgyakorlatokat a tanár saját tapasztalata alapján az órákon résztvevők felkészültségéhez, pillanatnyi fizikai és lelki állapotához igazítja. Így a gyakorlások lehetnek áramló egységben, vagy irányulhatnak valamely központi gyakorlat elsajátítására, de lehet elemző, cizelláló foglalkozás is.
A statikus és dinamikus elemek egyaránt jellemzőek az ilyen foglalkozásokon.

 

Hatha flow

Ez az óratipus a hatha alapsorozat dinamikusabb, kicsit gyorsabb változata, ahol az ászanákat kb. 5-7 légzésig tartjuk ki. Az alaposan átgondolt ászana-sorrend a légzés és a mozdulatok összehangolásának segítségével rajzolja ki a dinamikus kezdő-középhaladó sorozatot, amely magába foglalja a legalapvetőbb -az egészségmegőrzés szempontjából legfontosabb ászanákat.

A hatha flow fő fokuszában az áll, hogy megerősítsük az idegrendszert és a fizikai testet a lélegzet és a folyamatos áramlás hatalmas erejével.

 

Silver60+ (Senior székjóga)

„Nem csak a húsz éveseké a világ!”

Egyre nehezebben megy a mozgás? Egyre merevebbnek érzed Magad? Nehéz lehajolni és bekötni a cipőfűzőt? Fájnak az ízületeid, a derekad? Érzed, hogy mozogni kellene, mert valahol belül tudod, hogy az segít, de nem tudod milyen mozgásformát válassz?

 

A Silver60+, azaz Senior órákon nagyobb szerepet kap a segédeszközök használata (mint pl. szék, fal, labda, dyn-air párna, fittlabda, partvisnyél :)), így lehetőség nyílik a pózok könnyebb kivitelezésére, biztonságos kitartására. 

A Senior székjóga órán a gyakorlatokat többnyire székben ülve, vagy a szék mellett állva, a széket támasztékként használva végezzük. Fokozott hangsúlyt kap az ízületek kíméletes, fokozatos átmozgatása, a megrövidült izmok finom nyújtása és a törzs izomzatának erősítése, valamint az egyensúlyérzék javítása.
A rendszeres gyakorlás hatására nő a mozgékonyság, csökkennek az ízületi fájdalmak és a hátfájás, javul a vérkeringés, az emésztés.

Ezeken az órákon az a cél, hogy kellemesen átmozgassuk az egész testet, és apránként visszanyerjünk testünk korábbi rugalmasságából és erejéből annyit, amennyit lehet, illetve, hogy legalább a jelenlegi állapotot stabilizáljuk. Óráinkon kellemes, vidám a társaság, hasonló érdeklődésű és mentalitású emberek közé kerülve a lelki harmónia és az életöröm is növekszik.

Kortársaink alkotta közösségben igazi testi-lelki felüdülést jelenthet ez a 75 perc.  A székjóga órára természetesen nem csak az idősebb korosztályt várjuk, hanem azokat is, akik bármely más okból (pl.túlsúly) kifolyólag kénytelenek lemondani egyéb csoportos órák nyújtotta előnyökről.

A Senior jóga, avagy széktorna azzal is többet nyújt az időskori tornánál, vagy senior tornánál, hogy a gyakorlást ráhangolódással (relaxációval-meditációval) kezdjük annak érdekében, hogy ne csak testileg, de mentálisan és lélekben is megérkezzünk  valamint minden órát relaxációval fejezünk be, hogy a test és az elme megpihenhessen és be tudja építeni a gyakorlás jótékony hatásait.

Egy bizonyos ponton ajánlott elgondolkodni azon, hogy milyen minőségben szeretnénk az életünket tölteni.

Olyanok szeretnénk-e lenni, akik mindig panaszkodnak, hogy itt fáj, meg ott fáj, 
Vagy…
olyanok szeretnénk lenni, akiktől, ha megkérdezik hogy vannak, a válaszuk: köszönöm, jól. :)

 

 

  

Női jóga

A Nőijóga a hatha jóga gyakorlatait alkalmazza a női egészség helyreállítására. A fizikai testet a modern intimtorna hatákonyságával képes kezelni, míg az energetikai és mentális történésekhez a klasszikus jóga ősi, számunkra mégis újszerű szemléletével közelít.

A Nőijóga hatásai: Gyakorlataink az altest energetikai rendszerét állítják helyre, megerősítik a gát területét, a medence és a has izmait. Mobilizáljuk és erősítjük a csípőizületet, tanítunk görcsoldó relaxációs technikákat és ciklust  szabályozó  gyakorlatokat. 

Megtanítjuk,  tudatosítjuk  a  női szervekhez  kapcsolódó   érzeteket,  fejlesztve  ezzel  az  öngyógyítás képességét. A helyes légzés elsajátításával kiegyensúlyozzuk a hormonális működést, az idegrendszer és ezzel az érzelmek stabilitását.

A Nőijóga hozzásegít önmagunk megismeréséhez, elfogadásához, női mivoltunk teljesebb megéléséhez.

 

 

JIN JÓGA 

Ennek az órának a célja a stresszoldás és a tudatos ellazulás képességének elsajátítása (testi, lelki és mentális szinten egyaránt).
 
Rövid ráhangolódással kezdünk, befele, önmagunkra figyelve lelassulunk. Majd miután alaposan átmozgattuk egész testünket és megnyújtottuk a főbb izomcsoportokat, hosszabban is kitartunk egy-egy passzív testhelyzetet. Ilyenkor lehetőségünk van mélyen önmagunkba merülni és eljutni egy meditatív, jelenlét állapotba, melyben az izomfeszültségek és az energiablokkok elkezdenek oldódni.
 
Az órát pihentető relaxációval, meditációval zárjuk.
Kezdőknek és haladóknak egyaránt ajánlom az órát, mindig figyelembe veszem személyre szabottan az egyéni adottságokat és a résztvevők aktuális állapotát