Stúdió etiket & tanácsok

Stúdió Etikett

 

-Kérünk, hogy legalább 10-15 perccel órakezdés előtt érkezz meg, hogy legyen elég időd átöltözni és ráhangolódni a gyakorlásra.

-Az órakezdés után a stúdióba nem tudsz bejutni. A meghirdetett időpontokat megelőző 20 perccel már várunk!

-A bejáratnál elhelyezett szekrényen, vagy mellette hagyd a cipőd, segíts         ezzel megóvni a tisztaságot. Használd a kikészített papucsokat!
- Regisztrálj a recepción, akkor is ha van bérleted. Ha először jársz nálunk töltsd ki az adatlapot.

-Légy tekintettel másokra! Kérünk, hogy  ne zajongj, őrizd a csendet.

-A gyakorláshoz szükséges eszközöket (jógamatrac, pléd, segédeszközök) biztosítjuk! Ha mégis szeretnél saját eszközeiddel gyakorolni, hozd magaddal bátran!

-Kényelmes, szabad mozgást biztosító, lehetőleg természetes anyagokból készült ruha a legkiválóbb jógázáshoz, cipőre nem lesz szükséged!

-Kérünk, hogy kapcsold ki a telefonod, de legalábbis némítsd le, míg a stúdióban tartózkodsz. Kérünk, hogy hagyd az öltözőben és ne vidd be a terembe.

-Gyakorolj üres gyomorral! De legalább 2 órával az órakezdés előtt már ne egyél! Folyadékot az óra után fogyassz sokat, előtte csak keveset.

-Vigyázz a terem és az öltözők tisztaságára és épségére! Mindannyiunk érdeke, hogy tiszta és kellemes környezetben jógázzunk.

-Ha korábban kell elmenned, előre szólj az oktatónak és a végső relaxáció előtt, csendben távozz!

-A jóga mindenkinek szól, kortól, nemtől, testalkattól, függetlenül! Kérünk azonban, hogy tájékoztasd az oktatót, ha bármilyen egészségügyi problémád, mozgásszervi panaszod van (vagy esetleg menstruálsz, illetve ha várandós vagy)!Köszönjük segítő együttműködésed!

 

 

Néhány jó tanács:

 

Gyakorlás közben tartsd szem előtt saját tested korlátait! Nem az a lényeg, hogy a nyakadba tudd tenni a lábad. Fontos, hogy mindenki saját hajlékonyságához (vagy merevségéhez) képest fejlődjön apró, finom, de biztos lépésekkel. Ne légy frusztrált, ha valamit nem sikerül elsőre kivitelezni.

Mindig a saját tempódban haladj, figyelj a testedre és sose erőltesd addig, hogy fájjon! Ha egy gyakorlat közben apró feszülést érzel, az még jó, de fájni nem kell semminek.

Maradj az óra végén a relaxációra, csak így teljesülnek igazán a jóga előnyei! Ehhez legyen nálad vastag zokni és meleg pulóver! A relaxáció egyfajta módosult tudatállapot, csakúgy, mint az alvás, s igazán csak akkor tudod elengedni magad, ellazulni, ha kellemes meleg vesz körül!

Rendben van, ha meg kell állnod. Ülj nyugodtan, pihenj!

Ha bármikor szédülnél, vegyél mély levegőt és pihenj! Akár le is fekhetsz. Ez normális, másokkal is előfordul.

Magas vérnyomás esetén kerüld azokat a pozíciókat, ahol a fejed a szíved alá kerül!

Alacsony vérnyomás esetén a pozíciókból lassan gyere ki!

Menstruáció: figyelj a tested jelzéseire, végezd a gyakorlatokat a saját ritmusod szerint, és lazítsd el a hasfalad minél többször. Kerüld az olyan pozíciót, amikor a csípő feljebb kerül a szívnél (pl. gyertyaállás).